Yli 700 johtajaa esittelee nuorelle työpäiväänsä

13.11.2017 klo 13:00 Uutiset KD Lehti

Tällä viikolla yli 700 opiskelijaa pääsee seuraamaan johtajien työpäivää. Kyseessä on kauppakamarien, nuorkauppakamarien ja YES-verkoston valtakunnallinen Tuhat nuorta johtajaa -kampanja, joka yhdistää nuoren ja johtajan yhden työpäivän ajaksi.

– Päivä on nuorelle tilaisuus kokea, mitä johtajuus tänä päivänä on. Johtajat puolestaan saavat tilaisuuden pohtia omaa asemaansa ja kehittymistään johtajana, Keskuskauppakamarin johtaja Johanna Sipola sanoo.

Kampanjaan osallistuu muun muassa Nordea, Kesko, UPM ja Isku sekä useita kunnanjohtajia

Kampanjassa nuori osallistuu johtajan todelliseen työpäivään ja pääsee seuraamaan johtajan arkea – tutkimaan, kokemaan ja oppimaan. Johtaja antaa osallistuvalle nuorelle esimerkin siitä, millaista johtajuutta ja taitoja työelämässä tarvitaan.

Nuorelle päivä on henkilökohtainen haaste ja mahdollisuus miettiä, mitä johtajuus tarkoittaa käytännössä ja millaisia taitoja työelämässä tarvitaan sekä saada eväitä oman työuransa rakentamiseen.

– On upeaa, että johtajat tarttuvat innolla haasteeseen tarjota ainutkertainen mahdollisuus Suomen nuorille. Toivotan antoisaa päivää kaikille kampanjaa osallistuville johtaja–opiskelija-pareille, Sipola hymyilee.

Valtakunnallisessa kampanjassa on tämän viikon jälkeen ollut mukana noin 850 johtaja–nuori-paria ympäri Suomea. 150 paria pilotoi kampanjaa eri paikkakunnilla jo keväällä. Kampanjaan on lähtenyt mukaan johtajia yrityksistä ja julkisista organisaatioita kaikilta Suomen alueilta ja eri toiminta-aloilta.

Kampanjaan osallistuu muun muassa Nordea, Kesko, UPM ja Isku sekä useita kunnanjohtajia. Nuoret ovat noin 17–24-vuotiaita opiskelijoita lukioista, ammatilisista oppilaitoksista ja korkeakouluista eri opintoaloilta.

Kampanjan toteutusta voi seurata verkkosivuilla http://1000nuortajohtajaa.fi/ tai sosiaalisessa mediassa aihetunnisteella #1000nuortajohtajaa.