”Kampanjoinnin ei tarvitse maksaa maltaita”

29.1.2017 klo 18:38 Politiikka Kristiina Kunnas

– Sosiaalinen media on tulevaisuus, on fiksu ratkaisu olla siellä ja mennä, jollei vielä ole, koulutettiin KD-väkeä Laajavuoren kuntavaalistartissa.

– Some on suora ja reaaliaikainen sekä sitäpaitsi kustannustehokas, totesi Espoon KD-paikallisosaston puheenjohtaja Mikko Kiuttu kouluttaessaan KD-väkeä Laajavuoressa.

Kampanjoinnin kuluissa voi siis reippaasti säästää, kun käyttää sosiaalista mediaa.

– Rahaa ei ole pakko laittaa yhtään, mutta väline on silti tehokas. Lisäksi eri kohderyhmille voi räätälöidä viestejä, jatkoi KD Hämeen piirin puheenjohtaja Sonja Falk.

Kristillisdemokraattien kuntavaalistarttiin kokoontunut väki sai vahvan viestin somen merkityksestä.

Jos et ole erityisen kiinnostunut kirjoittamisesta, niin julkaise kuviasi Instagramissa.

– Some on tulevaisuus. On fiksu ratkaisu olla siellä ja mennä sinne, mikäli ei vielä ole.

Mikko Kiuttu sanoi olevansa ahkera twiittaaja.

– Olen monesti päässyt esimerkiksi tv:n suoriin lähetyksiin twiitteineni, kun olen kannustanut puheenjohtajaa, Kiuttu kertoi.

Kouluttajapari Sonja Falk totesi kristillisdemokraattien olevan tekstipainotteista väkeä.

– Jos et ole erityisen kiinnostunut kirjoittamisesta, niin julkaise kuviasi Instagramissa. Ihmiset ehtivät nähdä kuvat. Kuva on tärkeä viesti, Falk sanoi.

Kiuttu ja Falk muistuttivat myös some-etiketin merkityksestä.

– Pitäkää maalaisjärki mukana. Jos julkaisette kaiken, voi se myös vyöryä hallitsemattomasti eteenpäin, he varoittivat.

 

 

 

Ylös